Canadus

Publisert av Agneta Torgersen den 05.08.19. Oppdatert 06.08.19.

Det er  viktig at batteriene får tilstrekkelig lading over lang tid, og at man unngår beleggdannelse på batteriveggene. Sulfateringen dreper batteriene dersom det får lov å stå lenge med for lav spenning. Ett av de tiltakene du kan gjøre for å sikre lenger levetid og tilstrekkelig strømkvalitet når du bruker bilen, er å installere Canadus HD-1224 batterikondisjonerer som sørger for at cellene er mottakelige for ladestrøm. Med denne teknikken vil sulfateringen utebli og batteriene vil ha nominell verdi over tid, gjerne flere år..
Til alle våre medlemmer av Bobilforeningen kan vi nå tilby deg dette systemet til redusert pris! Dette må sies å være en spennende medlemsfordel!
For kr 1490,- pluss fraktomkostninger forbedrer du ladingen, fjerner sulfateringen i batteriene –og sikrer det god strømtilførsel når du er på tur!
Normalpris for Canadus HD 1224 er ca kr 2000,-. Installasjonen skal etter Klevens beskrivelse være svært enkel og noe de fleste kan gjøre selv.

Her kan du lese to artikler om saken: