Viktig og nyttig informasjon fra NB sentralt!

Publisert av Robert Erling Olsen den 13.03.20. Oppdatert 19.03.20.

Servicekontoret

Med de restriksjonene som er innført, vil Servicekontoret ha redusert kapasitet. Kontoret vil være ubemannet.

Vi opprettholder alle funksjoner, men det kan medføre noe lenger svartid på innkommende telefoner samt at utsending av CKE/CCI kan ta et par dager ekstra.

Reiser, treff og møter

Alle treff og møter som var planlagt gjennomført i mars og april er avlyst. Retningslinjer for dette ble gitt av Landsstyret:

All møteaktivitet vil nå foregå via Skype.

Vi oppfordrer til å følge myndighetenes restriksjoner rundt at reiser til fritidseiendommer, inkl. bruk av bobil, ikke er lov utenfor egen kommune. Flere bobil- og campingplasser er stengt.

Internasjonale treff.

FICC Rally i Roma er avlyst.

Statens Vegvesen

Alle trafikkstasjoner er stengt og mange tjenester er endret. https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/om+organisasjonen/koronautbruddet/

PKK utsatt

Fornyelse av førerkort utvidet klasse, for å kjøre bobil over 3,5t, er forlenget med 6 mnd. etter utløpsdato.

Er nummerskilt levert inn til trafikkstasjonen, f.eks. p.g.a. sesongavskilting, leveres de ikke ut nå. Nye skilt må bestilles om en trenger dem.

Andre land

Våre naboland og mange andre land har stengt grensene for andre enn de som har oppholdstillatelse i landet. Det er fremdeles åpent for transittkjøring igjennom landene for personer som skal til eget land.

Danmark https://politi.dk/coronavirus-i-danmark

Sverige https://www.krisinformation.se/

Bobiler og Campiningplasser i Tyskland, stengt for overnatting, unntatt om en er på reise hjemover. https://www.bvcd.de/index.php?id=476

Ferger til Norge.

Alle fergeselskaper har sterkt reduserte seilinger og begrensninger på passasjerer. Se fergeselskap for oppdatert informasjon.

Landsdekkende informasjonssider om corona i Norge

Kommuner

Følg med på nettsiden til kommunen du er, der finner man informasjon som gjelder i kommunen. Det er nesten ikke mulig å sammenfatte all informasjon fra alle kommunene, for det er en del ting som skiller. Så for rett info, søk i kommunen det gjelder, da er man sikker. Husk også at disse tiltakene forandres fort, så sørg for å være så oppdatert som mulig.

Eksempel : https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=29450

Her er det fra noen kommuner. Der finner man lenker til informasjon i kommunenen. Skriv inn din kommunens navn i søkefeltet «Google» om den ikke er nevnt under og «klikk» vidre til informasjonen en ønsker. Mye nyttig informasjon finner man også påi lokalavisens nettsider.